• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Har alla härinne fast jobb eller hur gör ni?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Typ 80-90% av alla medborgare har ett fast jobb så det är väl inget konstigt?

När barn och gamla räknas bort, bidragstagare i olika former och arbetssökande eller folk som livnär sig själva på olika sätt är det då inte några 90% som har fast anställning.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
När barn och gamla räknas bort, bidragstagare i olika former och arbetssökande eller folk som livnär sig själva på olika sätt är det då inte några 90% som har fast anställning.

Är det relevant att räkna med barn då? Barnarbete eller? Samma kan sägas om pensionerade, men det är ändå mer förståeligt att ha med isf.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 395
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
När barn och gamla räknas bort, bidragstagare i olika former och arbetssökande eller folk som livnär sig själva på olika sätt är det då inte några 90% som har fast anställning.

Menade givetvis folk i arbetsför ålder.

När SCB och myndigheter mäter arbetslöshet så mäter man naturligtvis inte pensionärer och barn, annars hade inte arbetslösheten i Sverige varit 5-6%.
Jag trodde det var en självklarhet.

Bidragstagare ingår dock i dom 5% jag hänvisar till.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag är tillsvidare anställd på 75 % hade på tidigare arbetsplats 80 och sedan 90 %. Jag jobbar alltid mer än vad jag har kontrakt för och brukar räkna timmar baserat på det. Så med det sagt har jag rörlig lön men avrundar alltid uppåt. Så ganska ärlig anser jag mig ändå vara. Även som provanställd har angivit mig själv som tillsvidareanställd.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 574
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
4 147
Jo många har ju de men med tanke på att 90% av alla här verkar vara lyxfällafall kan man undra om folk har jobb här? Isåfall borde man inte vara så desperat efter lån sms-lån som folk är här inne
Lyxfällanfall, så är det nog. Har dock jobb och hög lön. Inget missbruk men innehar ändå en skuldsanering. Beror på en svaghet att inte kunna säga nej utan hjälpt andra tills det stjälpte mig.
Sen är det så att utan inkomst inga lån.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Ja massor med lån men har jobb och tjänar bra men en mycket dyr hobby men gäller o kämpa kämpa:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp